Některé trati zůstanou mimo provoz měsíce. Na Jesenicku ani neopadla voda

24. 09. 2024
Některé trati zůstanou mimo provoz měsíce. Na Jesenicku ani neopadla voda
foto: Se svolením HZS Správa železnic/Železniční trať z Mikulovic do Zlatých Hor

Plné ruce práce mají po letošních ničivých povodních pracovníci Správy železnic. Řadu úseků se jim už podařilo obnovit a ještě tento týden by mohla být znovu průjezdná celá trať z Ostravy přes Frýdek-Místek do Frenštátu pod Radhoštěm a také z Českého Těšína do Hnojníku. Vlaky však zatím neprojedou mezi Ostravou a Opavou. Povodně tuto trať poškodily tak silně, že si oprava vyžádá týdny, nebo dokonce i měsíce. Na Jesenicku ještě ani neopadla voda. Poškození tamních tratí je fatální.

Podle tiskového mluvčího Dušana Gavendy se Správě železnic daří obnovovat provoz na významné části železniční sítě Ostravska. Znovu funkční je koridor od Hranic na Moravě přes ostravské Vítkovice a Kunčice a dál na Slovensko. Podařilo se také otevřít frekventované nádraží Ostrava-Svinov a úsek mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Na zprovoznění dalších tratí pracovníci Správy železnic usilovně pracují.

Trať do Polska je nesjízdná

Na hlavní trati od Polanky nad Odrou do Svinova se už jezdí po obou kolejích, funguje i zabezpečovací zařízení a elektrické napájení vlaků. Na samotném svinovském nádraží jsou cestujícím k dispozici všechna nástupiště, přístup k nim se navíc podařilo zajistit podchody, které byly ještě před několika dny zcela zaplaveny vodou.

„Mimo provoz prozatím ve Svinově zůstávají eskalátory a výtahy. Imobilní cestující mohou při příchodu na nástupiště využít kolejový přechod za asistence pracovníka Správy železnic. Znovuobnovení provozu na navazujícím úseku ze Svinova přes ostravské hlavní nádraží do Bohumína a dále do Dětmarovic předpokládáme ještě do konce měsíce. Následně by měl být znovu sjízdný i úsek z Bohumína ke státní hranici s Polskem,“ uvedl Gavenda.

Kdy bude obnoveno spojení mezi Ostravou a Opavou?

Vlaky znovu jezdí po hlavním koridoru z Hranic na Moravě přes Ostravu na Slovensko. Spolu s tímto úsekem se podařilo zprovoznit i odbočnou trať ze Studénky přes Sedlnice do Mošnova, která obsluhuje ostravské letiště, a také větev ze Sedlnic do Příbora. Vlaky se vrátily i na trať Opava východ – Hradec nad Moravicí.

„Podařilo se obnovit provozuschopnost na tratích z Kravař do Hlučína a do Chuchelné. Navazující napojení na Opavu je ale zatím mimo provoz. Vlaky neprojedou ani mezi Ostravou a Opavou. Povodně tuto trať poškodily velmi výrazně, oprava si vyžádá týdny nebo i měsíce. Naopak ještě v průběhu tohoto týdne očekáváme, že by mohla být znovu průjezdná celá trať z Ostravy přes Frýdek-Místek do Frenštátu pod Radhoštěm a také z Českého Těšína do Hnojníku,“ sdělil mluvčí.

Bude se opět jezdit i na Jesenicku?

Po povodních byl zastaven provoz na zhruba osmdesáti úsecích tratí, zbývá zprovoznit asi tři desítky úseků. „Nejkomplikovanější situace zůstává v severní části Olomouckého kraje. U tratí na Jesenicku je poškození fatální, na některých místech navíc stále neopadla voda,“ řekl Gavenda.

Zdroj: Správa železnic

Tagy

▼-1%
1 den
▼-0.33%
1 týden
▲+4.15%
1 měsíc
▲+32.76%
1 rok
Akcioměr 40.68%
info
▲+1.13
1 den
▲+4.6
1 týden
▼-8.17
1 měsíc
▼-7.04
1 rok
Index stresu 40.57
info
Naše zprávy najdete i na sítích
FCB, Twitter, LinkedIn