Americký fast food Five Guys, kosmetika... Na českém trhu přibylo letos 20 značek

15. 07. 2024
Americký fast food Five Guys, kosmetika... Na českém trhu přibylo letos 20 značek
foto: Pixabay/Ilustrační foto

Dvacet nových značek vstoupilo na český maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku. V meziročním srovnání jde o rekordní počet. Dominují prémiové a luxusní brandy, drtivá většina z nich zamířila do Prahy. Příchod dalších firem se očekává v druhé polovině roku.

Do Česka se hrnuly především kosmetické značky (celkem 6) a gastronomické koncepty (5 nových značek). Devatenáct nováčků přilákala Praha, pouze jedna firma zamířila do outletového centra v moravských Hatích.

Jména s ozvěnou luxusu

V české metropoli nově působí luxusní značky Balmain Hair Couture, Parfums Christian Dior a Le Labo. Čeští zákazníci mohou nakupovat také u Sister’s Aroma z Ukrajiny a Spa Ceylon ze Srí Lanky.

„Dále vedeme jednání s několika luxusními a prémiovými značkami kosmetiky, jež mají zájem o vstup na český trh. Tento trend ukazuje, že Česká republika se stává stále atraktivnější destinací pro luxusní značky, které zde vidí rostoucí potenciál,“ uvedl Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu Cushman & Wakefield.

Do Česka se chystají fast foody se zdravým občerstvením

Z gastronomických konceptů u nás otevřel slovenský fast food Amerikanos, ukrajinský fine dining Nai, maďarský The Box Donut, turecké cukrovinky Malatya Pazari či bubble tea Makamaka, který na místním trhu nahradil taiwanský Chatime.

Nejočekávanějším vstupem v oblasti gastronomie má v letošním roce být americký fast food Five Guys. Otevřít by měl v zrekonstruovaném obchodním centru Máj na Národní třídě v Praze. Jeho protipólem s nabídkou sekce zdravých jídel a salátů bude dean&david, který svou první pobočku otevře rovněž v Máji. Hned ve vedlejším obchodním centru Quadrio mu má ještě letos začít konkurovat gruzínský koncept zdravého občerstvení SKA. První pobočku však nejdřív otevře v Kaprově ulici.

„Vstup nových gastronomických konceptů, zpravidla z okolních zemí, potvrzuje diverzifikaci a dynamiku českého trhu. Spotřebitelé vyhledávají stále rozmanitější kulinářské zážitky. S tím, jak se mění stravovací návyky a roste poptávka po zdravých a kvalitních potravinách, očekáváme, že se v blízké budoucnosti objeví ještě více inovativních a specializovaných konceptů,“ říká Jan Kotrbáček.

Móda, koloběžky, drony i estetická klinika

Z oděvních značek na český trh vstoupila prémiová italská móda Bikkembergs či francouzský Danyberd. Prodejnu v Karlíně otevřela slovenská optika Eyerim. Sekce elektroniky má dvě značky – americké elektrické koloběžky MIA Dynamics, a společnost DJI, která představila první prodejnu dronů DJI v Masaryčce. V tomto kancelářském komplexu otevřela svou pobočku také slovenská estetická klinika IEM Spa.

„Přítomnost technologických značek jako DJI a MIA Dynamics je důkazem, že český trh má potenciál i v oblasti špičkových technologií. S tím, jak roste zájem o nové technologie a inovace, očekáváme další expanzi těchto segmentů v následujících letech,“ vysvětluje Kotrbáček.

Nábytek, cestování i poučení

Unikátní vhled do fungování Evropské Unie nabízí koncept Zažijte Evropu, který otevřel v pražském Paláci Dunaj. Westfield Chodov má nově pobočku cestovní kanceláře TUI. Nábytek zastupuje značka Kave Home ze Španělska a koupelnové doplňky prémiová rakouská značka Vossen.

Zdroj: Cushman & Wakefield

Tagy

▲+0.62%
1 den
▲+6.44%
1 týden
▲+12.62%
1 měsíc
▲+9%
1 rok
Akcioměr 50.55%
info
▼-1.35
1 den
▼-5.8
1 týden
▼-17.73
1 měsíc
▼-1.49
1 rok
Index stresu 35.24
info
Naše zprávy najdete i na sítích
FCB, Twitter, LinkedIn