Barbie vs. Oppenheimer, boj ve filmovém průmyslu koresponduje s politickým rozložením USA
foto: freepik/ilustrativní
Boj mezi filmy Barbie a Oppenheimer v americkém filmovém průmyslu překvapivě koresponduje s politickým rozložením v USA. „Barbenheimerova“ mapa, která ukazuje preference států mezi těmito filmy, odhaluje zajímavou paralelu s politickými tendencemi. Tato analýza nám přináší poutavý pohled na to, jak se postoj států prolíná s jejich politickým směřováním, což poukazuje na význam filmového průmyslu ve společnosti.
Barbie vs Oppenheimer, boj o popularitu ve filmovém průmyslu v USA až v překvapivě kopíruje vývoj předvolebních preferencí v Americe. Mapa fanoušků mezi filmem Barbie a Oppenheimerem ve státech odhaluje nečekanou paralelu s politickým dělením v USA, ukázal jeden z profilů na Twitteru. Zatímco jižní státy upřednostňují film Barbie, demokratické regiony se výrazně přiklánějí k Oppenheimerovi. Po úspěšném premiérovém víkendu obou filmů v domácích pokladnách kartograf ukázal, že výsledky korespondují s volební mapou USA během prezidentských voleb.

Zdroj obrázku: Twitter
Jižní státy, včetně „biblického pásu“ od Louisiany po Tennessee, výrazně podporovaly Barbie, zatímco severovýchodní státy a Kalifornie se přiklonily k Oppenheimerovi, uvádí server Mail Online. Výdělek obou filmů dohromady za první týden promítání činil 235,5 milionů dolarů z čehož 155 milionů vydělal snímek Barbie a zbytek Oppenheimer. Klíčové státy, jako Pensylvánie, Michigan a Wisconsin, zůstaly neutrální a mohly by rozhodnout o konečném vítězi.

Zdroj obrázku: Printscreen Mail Online
Někteří byli překvapeni tím, jak se popularita filmů podle politické linie vyvinula, zatímco jiní viděli výsledky jako logický odraz politických preferencí v jednotlivých oblastech. Mapa tak přinesla zajímavý pohled na to, jakým způsobem se vkus občanů může prolínat s jejich politickým směřováním.
Celkově lze říci, že „Barbenheimerova“ mapa potvrdila, že filmový průmysl hraje velmi významnou roli ve společnosti. Spojitost mezi volebními a filmovými preferencemi je očividná. Příkladem vlivu kinematografie může být i pověst, jakou vytvořili filmy Zachraňte Willyho a Čelisti pro mořské živočichy. Zatímco ve skutečnosti se ukazuje, že žraloci jsou pro kosatky pouhou potravou, píše server The Economist.