Česká internetová společnost Seznam v loňském roce vykázala nárůst tržeb o necelých 6 procent

28. 05. 2023
Česká internetová společnost Seznam v loňském roce vykázala nárůst tržeb o necelých 6 procent
foto: Pixabay/ilustrativní

Seznam.cz, přední česká internetová společnost, zaznamenala v roce 2022 růst tržeb o 5,8 % na 6 miliard korun. Přestože čistý zisk klesl o 34,5 % kvůli nákladům spojeným s ekonomickou situací a investicemi do personálu, společnost si výrazně polepšila v oblasti produktové inzerce a rozšířila své služby o nové platformy. Avšak pro letošní rok se očekává stagnace tržeb v souvislosti s energetickou krizí a válečným konfliktem na Ukrajině.

Internetová společnost Seznam.cz oznámila, že za loňský rok zaznamenala meziroční nárůst tržeb o 5,8 procenta na bezmála 6 miliard korun, informuje server Novinky.cz. Čistý zisk před zdaněním však meziročně klesl o 34,5 %. Snížení zisku společnost vysvětlila náklady souvisejícími s aktuální ekonomickou situací a také investicemi do personálu, které byly vyšší o necelých 8 procent ve srovnání s rokem 2021. Dalším faktorem ovlivňujícím zisk byla změna majetkové struktury společnosti v důsledku odštěpení části majetku, což souviselo s vytvořením nové entity Seznam Zprávy, a.s.

„S ohledem na situaci na trhu si myslím, že jsme loňský rok zvládli nad očekávání. Jakkoli se nám v důsledku nepříznivé ekonomické situace a zvyšujících se nákladů snížily zisky, v tržbách jsme dokázali růst,“ říká Pavel Zima, člen představenstva Seznam.cz pro server Seznam Zprávy. Nicméně pro letošní rok se očekává spíše stagnace tržeb z důvodu energetické krize a válečného konfliktu na Ukrajině. Co se dále týče mezinárodní oblasti, Seznam.cz začal od minulého roku působit také na Slovensku a rozšiřuje se i o nové datové centrum Nagoja, které bylo otevřeno v březnu 2023.

Mezi jednotlivými produkty zůstává Email.cz stále hlavní využívanou službou. V minulém roce byla zavedena lepší ochrana proti spamu a došlo k rozšíření nabídky business řešení ve formě Emailu Profi.

Oblast e-commerce ukázala, že vklady klientů do produktové inzerce ve Vyhledávání vzrostly o neuvěřitelných 99 %. Zlepšení relevance produktových inzerátů vysoce pomohlo navýšit tržby společnosti a zefektivnilo danou službu. Mapy.cz také zaznamenaly pokrok a rozšířil se jim počet navigací téměř o čtvrtinu a také se spustila se nová blogovací platforma Seznam Médium, kde mohou uživatelé přispívat vlastními texty.

Tagy

▲+0.62%
1 den
▲+6.44%
1 týden
▲+12.62%
1 měsíc
▲+9%
1 rok
Akcioměr 50.55%
info
▼-1.35
1 den
▼-5.8
1 týden
▼-17.73
1 měsíc
▼-1.49
1 rok
Index stresu 35.24
info
Naše zprávy najdete i na sítích
FCB, Twitter, LinkedIn