Česká internetová společnost Seznam v loňském roce vykázala nárůst tržeb o necelých 6 procent
foto: Pixabay/ilustrativní
Seznam.cz, přední česká internetová společnost, zaznamenala v roce 2022 růst tržeb o 5,8 % na 6 miliard korun. Přestože čistý zisk klesl o 34,5 % kvůli nákladům spojeným s ekonomickou situací a investicemi do personálu, společnost si výrazně polepšila v oblasti produktové inzerce a rozšířila své služby o nové platformy. Avšak pro letošní rok se očekává stagnace tržeb v souvislosti s energetickou krizí a válečným konfliktem na Ukrajině.
Internetová společnost Seznam.cz oznámila, že za loňský rok zaznamenala meziroční nárůst tržeb o 5,8 procenta na bezmála 6 miliard korun, informuje server Novinky.cz. Čistý zisk před zdaněním však meziročně klesl o 34,5 %. Snížení zisku společnost vysvětlila náklady souvisejícími s aktuální ekonomickou situací a také investicemi do personálu, které byly vyšší o necelých 8 procent ve srovnání s rokem 2021. Dalším faktorem ovlivňujícím zisk byla změna majetkové struktury společnosti v důsledku odštěpení části majetku, což souviselo s vytvořením nové entity Seznam Zprávy, a.s.
„S ohledem na situaci na trhu si myslím, že jsme loňský rok zvládli nad očekávání. Jakkoli se nám v důsledku nepříznivé ekonomické situace a zvyšujících se nákladů snížily zisky, v tržbách jsme dokázali růst,“ říká Pavel Zima, člen představenstva Seznam.cz pro server Seznam Zprávy. Nicméně pro letošní rok se očekává spíše stagnace tržeb z důvodu energetické krize a válečného konfliktu na Ukrajině. Co se dále týče mezinárodní oblasti, Seznam.cz začal od minulého roku působit také na Slovensku a rozšiřuje se i o nové datové centrum Nagoja, které bylo otevřeno v březnu 2023.
Psali jsme
Poslanci a poslankyně ve třetím čtení podpořili návrh zákona o mimořádném odpuštění a zániku některých daňových dluhů (tzv. „Daňové milostivé…
Mezi jednotlivými produkty zůstává Email.cz stále hlavní využívanou službou. V minulém roce byla zavedena lepší ochrana proti spamu a došlo k rozšíření nabídky business řešení ve formě Emailu Profi.
Oblast e-commerce ukázala, že vklady klientů do produktové inzerce ve Vyhledávání vzrostly o neuvěřitelných 99 %. Zlepšení relevance produktových inzerátů vysoce pomohlo navýšit tržby společnosti a zefektivnilo danou službu. Mapy.cz také zaznamenaly pokrok a rozšířil se jim počet navigací téměř o čtvrtinu a také se spustila se nová blogovací platforma Seznam Médium, kde mohou uživatelé přispívat vlastními texty.