Česko se přidává do prestižního gastronomického průvodce Michelin: Propagace a turistický růst na obzoru

26. 07. 2023
Česko se přidává do prestižního gastronomického průvodce Michelin: Propagace a turistický růst na obzoru
foto: Pixabay/ilustrativní

Vláda České republiky se rozhodla zaplatit poplatek společnosti Michelin za zařazení země do prestižního gastronomického průvodce. Projekt má za cíl propagovat Česko v zahraničí a přilákat turisty po pandemii. Celkové náklady činí 51,3 milionu korun na pět let a financování se podílejí stát, kraje a soukromý sektor. Hodnocení bude zahrnovat gastronomickou scénu celé země a podpoří tak rozvoj turistického sektoru.

Vláda se rozhodla zaplatit poplatek společnosti Michelin za zařazení České republiky do prestižního gastronomického průvodce, informuje server ČTK. Celkové náklady činí 51,3 milionu korun s DPH na pět let a financování se podílejí stát, kraje a soukromý sektor. Zařazení do průvodce má sloužit jako nástroj k propagaci Česka v zahraničí a přilákání turistů po pandemii.

Ministerstvo pro místní rozvoj upozorňuje na význam gastronomie při rozhodování o cestovních destinacích. Podle analýzy turisté v Česku utrácejí více než 30 % svých výdajů za gastronomické služby. Projekt společnosti Michelin se zaměřuje na hodnocení gastronomické scény a podniků v celé České republice. První fáze bude financována z prostředků MMR ve výši 4,3 milionu korun s DPH, zatímco druhá fáze zahrnuje ocenění podniků a marketingovou kampaň s rozpočtem přes 47 milionů korun s DPH na pět let. Kromě státu se na financování podílejí také kraje a soukromý sektor.

Projekt podpořil také premiér Petr Fiala. „Nejsou to jenom hvězdičky od Michelinu, které u nás mají dvě nebo tři restaurace v Praze, ale je to celý systém restaurací, které jsou v průvodci. A lidé se tímto seznamem řídí, takže mě přesvědčili jednak zástupci podnikatelů, zástupci měst… a potom moji kolegové, kteří řekli, že tohle se udělat vyplatí,“ řekl v rozhovoru pro server BLESK.cz.

Podpora gastronomie je klíčová pro udržení konkurenceschopnosti Česka jako turistické destinace. Zahraniční turisté vyčleňují značnou část svých výdajů právě na gastronomii, a skupiny, které se zajímají o gastronomii, zůstávají v destinacích déle a utrácejí více než ostatní. Některé české restaurace se připojily k petici, ve které žádaly, aby stát zaplatil poplatek za zařazení do michelinského průvodce. Česko obdrželo svou první michelinskou hvězdu před 15 lety a v loňském roce Michelin pro Česko nevydal žádná doporučení.

 

Tagy

▼-1%
1 den
▼-0.33%
1 týden
▲+4.15%
1 měsíc
▲+32.76%
1 rok
Akcioměr 40.68%
info
▲+1.13
1 den
▲+4.6
1 týden
▼-8.17
1 měsíc
▼-7.04
1 rok
Index stresu 40.57
info
Naše zprávy najdete i na sítích
FCB, Twitter, LinkedIn