Jaká je spokojenost s vyřizováním příspěvku na bydlení? Ministerstvo začně zjišťovat zpětnou vazbu

29. 01. 2023
Jaká je spokojenost s vyřizováním příspěvku na bydlení? Ministerstvo začně zjišťovat zpětnou vazbu
foto: Pixabay/Ilustrativní

Lidé, kteří tápou v často složitém systému dávek státní sociální podpory se mohou radovat. Od posledního lednového pondělí začal Úřad práce ČR totiž telefonicky oslovovat příjemce příspěvku na bydlení. Cíl je jasný – zjistit, jak jsou lidé spokojeni spokojeni s průběhem i složitostí vyřizování žádosti.

„Jedna z našich hlavních priorit je spokojený klient. Začínáme proto se zjišťováním zpětné vazby, abychom mohli například posoudit, zda změny příspěvku na bydlení mají pozitivní dopady,“ odůvodnil ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL) v tiskové zprávě a zdůraznil, že předem resort oznámil číslo, ze kterého budou volat. Cílem je předejít podvodným hovorům. „Rozhodně nebudeme požadovat žádné osobní informace a už vůbec ne například čísla bankovních účtů,“ zdůraznil ministr.

Telefonáty budou přicházet z čísla +420 950 172 234 vždy od pondělí do pátku mezi devátou a sedmnáctou hodinou. Volat bude automat, který bude pokládat otázky. Zajímat ho bude zkušenost při vyřízení příspěvku na bydlení a složitost vyřízení.

Se systematickou zpětnou vazbou se podle ministerstva doposud nikdy nepracovalo. Zjišťování klientské spokojenosti umožní zahájit měření kvality poskytovaných služeb. „Abychom dosáhli uživatelsky přívětivé a efektivní veřejné správy, musíme mít k dispozici hodnocení klientů, na jehož základě budeme služby zlepšovat,“ uzavřel Jurečka.

Tagy

▼-1%
1 den
▼-0.33%
1 týden
▲+4.15%
1 měsíc
▲+32.76%
1 rok
Akcioměr 40.68%
info
▲+1.13
1 den
▲+4.6
1 týden
▼-8.17
1 měsíc
▼-7.04
1 rok
Index stresu 40.57
info
Naše zprávy najdete i na sítích
FCB, Twitter, LinkedIn