Kaufland vyzkoušel trik na zákazníky. Mýdlová sleva zafungovala
foto: Deník Vektor/Sleva na deset korun
Už jsme napsali, že se v měsíci květnu budeme soustředit na spotřebitelský koš, především pak na chování zákazníků. To ovšem do velké míry ovlivňuje přístup supermarketů a hypermarketů.
Jak chvilková nepozornost přiměje zákazníka nakoupit, co možná vůbec nechtěl, opakovaně předvedl Kaufland. Ten spolu s Lidlem patří do německé skupiny Schwarz-Gruppe.
Kaufland, stejně jako Tesco, Penny a další prodejci, pravidelně zlevňuje a představuje takzvané akční týdny. Redaktor Deníku Vektor si před několika dny všiml vyprázdněného regálu s mýdlem Palmolive Naturals (90 gramů). Na výrazně syté barvě bylo uvedeno snížení ceny o 65 procent, tedy z původních 28.90 korun na aktuálních deset korun.
Jak jsme poznamenali, přihrádka s konkrétním výrobkem byla prázdná. Ostatní se doplňovaly průběžně.
Co je na slevě špatně? Nic. Deset korun je opravdu aktuálně nejnižší cena, za níž lze dotyčný výrobek pořídit. Nás zaujala částka původní. Za 28.90 totiž uvedené mýdlo Palmolive Naturals neprodává nikdo.
Po doplnění. Foto, Deník Vektor
Deník Vektor navštívil zhruba dvacet prodejců (Vexpa.cz, Lékarna.cz, Heuréka.cz, Hebe.cz, Košík.cz a další). Průměrná cena se zde pohybovala kolem patnácti korun za jeden kus devadesátigramového mýdla. V případě slevy z patnácti na deset korun by ovšem řetězec nemohl použít lákavých 65 procent, ale třetinu.
Že právě uvedená procenta rozhodují, nám na místě potvrdila žena, která si brala hned několik kusů po jejich čerstvém doplnění. Jde prý o výrazné snížení, poznamenala. Pokladní nás odkázala na centrálu, místní pobočka podle ní o slevách nerozhoduje.
Proč Kaufland viditelně nadsazuje původní cenovou hladinu zboží, nevíme. Řetězec na dotaz nereagoval.