Kaufland zlevnil Májku. Sleva způsobila kráter v regálech
foto: Deník Vektor/Matěj v akci (Kaufland)
Deník Vektor se hodlá zaměřit na návyky kupujících. Za cíl jsme si dali prověřit, jak velký vliv na zákazníky mají slevy. Vyrazili jsme do pražského Kauflandu, kde jsme si všimli nejen zlevněných hrušek a borůvek, ale především paštiky Májka od výrobce Hamé.
Nás však mnohem víc zaujala masozeleninová pomazánka Matěj (75 gramů). Ta totiž šla z ceny 32.90 korun na 9.90 korun. V papírových boxech na nás ovšem koukala černá díra. „Vybrali ji, ale máme, doplníme, pane,“ reagovala obsluha, když viděla, jak marně hledáme. „Máme v akci i další paštiky, podívejte,“ odkázala nás na standardní paštiku Májka.
I zde se cena snížila z 32.90 korun o 69 procent.
Dotyčná žena potvrdila, že jakékoli akční zboží jde takzvaně na dračku. Když jsme chtěli vědět detaily, odpověděla, že láká každá sleva. A dokonce začala jmenovat po vzoru televizní reklamy konkrétní výrobky. Tento týden prý zákazníkům nabízí snížení cen u hrušek, rajčat, baget, ale také u párků nebo salámů.
Po chvilce bylo vše doplněno, foto: Deník Vektor
Zasyceni informacemi jsme se vrátili do redakce, abychom si ceny ověřili. Skutečně odpovídaly letáku, který byl platný do 30. dubna. Jak ovšem Kaufland slevy vybírá, na to tiskové oddělení nereagovalo. Dozvěděli jsme se pouze, že: „Zboží nabízené v našem letáku za výhodnou cenu je k dostání do vyprodání zásob.“
Pro pořádek jsme se vrátili k výrobci Hamé, abychom zjistili, že poslední dubnový týden byly slevy na jeho výrobky téměř všude. Nižší ceny jsme nalezli v Penny, ale také na online prodejci Košík.cz.
Zajímavé je, z jakých částek se slevy vypočítají. Když zůstaneme u Matěje (75 gramů), jeho původní cena se pohybuje od 24.90 (prodejce Tomato) po uvedených 32.90 v Kauflandu. Pochopitelně tak z vyššího cenového základu vzniká i výraznější sleva vyjádřená procenty, jak k tomu došlo v právě uvedeném hypermarketu.