Lentiamo loni utržilo 836 milionů. Rok plný výzev překvapil 5% růstem

07. 02. 2024
Lentiamo loni utržilo 836 milionů. Rok plný výzev překvapil 5% růstem
foto: Pixabay.com/Ilustrativní

Český prodejce v segmentu péče o oči Lentiamo podle předběžných výsledků v loňském roce rostl o zhruba 5 % a za prodej zboží utržil 836 milionů korun. Přestože cíle na rok 2023 byly vyšší, vzhledem k nepříznivým vlivům v průběhu roku i poklesu české e-commerce jako celku nakonec vedení firmy hodnotí výsledek pozitivně.

 „Celkově jsme rostli meziročně o cca 5 %, což je menší propad oproti tomu, na co jsme zvyklí. Obvykle rosteme o 7 až 9 %. Nicméně vzhledem k celkovému poklesu e-commerce o 6 % naše čísla nevypadají špatně,” komentuje předběžné výsledky CEO Lentiamo Jiří Urban. Pětiprocentní růst nakonec příjemně překvapil i vzhledem k výzvám, které si pro firmu rok 2023 připravil a které až do posledního kvartálu takový výsledek nenaznačovaly.

„Začátkem loňského roku jsme bojovali nejen s poklesem v Česku a na Slovensku, v důsledku rebrandingu spadlo do velkého útlumu také Německo a Rakousko. Česká koruna navíc byla nejsilnější za posledních 5 let, což nikdy není dobrá zpráva pro exportéry. A aby těch měnových výkyvů nebylo málo, potrápil nás i vývoj švédské koruny,” popisuje Urban. Poslední kvartál bývá pro Lentiamo, jehož tržby plynou mimo jiné ze slunečních brýlí, tradičně nejslabší období. Ten loňský ale překvapil dokonce 11% růstem.

V roce 2023 se společnost zaměřovala hlavně na investice do zefektivnění svého fungování. Jedním z kroků byla změna struktury firmy, která dala vzniknout nové pozici Chief Commercial Officer. Tu obsadil dosavadní ředitel marketingu Tomáš Bártek. Další velkou změnou byl přechod z KPI na OKR. Zlepšení prioritizace pomocí OKR a větší soustředěnost na konkrétní cíle je jedním z faktorů, jimž Lentiamo připisuje překvapivý růst na konci roku. V listopadu také Lentiamo otevřelo nové logistické centrum s téměř trojnásobnou rozlohou oproti původní hale a výrazně efektivnějšími procesy.

„V roce 2024 se chceme orientovat na ziskovost, stabilizaci financí firmy a na spokojenost našich zákazníků i zaměstnanců. Nové země zatím otevírat nebudeme. U nových optik bude záležet na tom, jak se firmě letos povede, více budeme vědět v půli roku. Těší nás, že těm stávajícím se daří, loni rostly prodeje v kamenných provozovnách o 39 %,” chválí si Jiří Urban. „Myslím, že na další rok jsme velmi dobře připraveni, do budoucna se proto díváme optimisticky a cílíme na růst 10 %,” dodává.

Tagy

▲+1.07%
1 den
▲+2.73%
1 týden
▲+4.69%
1 měsíc
▲+39.07%
1 rok
Akcioměr 40.68%
info
▼-1.85
1 den
▼-0.16
1 týden
▲+10.5
1 měsíc
▼-0.52
1 rok
Index stresu 45.51
info
Naše zprávy najdete i na sítích
FCB, Twitter, LinkedIn