Místo obálek našli zákazníci pošty buráky, krekry a čipsy
foto: Deník Vektor/Chodovská pobočka České pošty
Už několik let není Česká pošta místem pouze poštovních služeb. Na jednotlivých pobočkách se setkáte s časopisy, losy, jízdenkami, filatelistickými pomůckami, ale i potravinami. Oficiální stránky státního podniku je však vynechávají, hovoří pouze o „dalším zboží“.
Redaktor Deníku Vektor se vydal před několika dny na pobočku v Praze 4, konkrétně na Chodově. Zákazníci, kteří zde v pátek stáli ve frontě, chtěli koupit obálku. Regál, kde jsou na tento druh produktu zvyklí, však zel prázdnotou.
Ačkoli byly opodál obálky větší, ty přítomnému páru nevyhovovaly.
Muž začal obcházet další zákoutí uvedené pobočky, ale nepochodil. „Tady byly, tady jsem je posledně bral,“ řekl své ženě. Ta jej vzápětí poslala na příslušné místo, aby je tedy přinesl. Prý špatně koukal. Protože se na poště čekalo a panovalo ticho, jejich dialog musel slyšet každý.
„Nenašel jsem, oni tam už nemají obálky, nemají je,“ zopakoval šedesátník. „Blbě koukáš,“ odvětila žena. „Tak běž sama,“ kontroval muž.
Žena se po chvíli vrátila a uznala, že partner měl pravdu.
Když nás na okýnku odbavili, vydali jsme se podívat, co místo původních obálek Česká pošta nabízí. Překvapením nejen pro nás byly krekry, brambůrky anebo buráky z jedné strany regálu a slazené limonády z té druhé.
Zájem o tento typ zboží však viditelně neslavil úspěch. Na pobočce jsme byli v pátek po 17:00, kdy nechyběl prakticky jediný sáček nebo plastová lahev.
Česká pošta ale zřejmě i díky rozšiřování nabídky dokázala snížit svou ztrátu. V roce 2022 dosáhla 1,751 miliardy korun a plán pro rok 2023 původně počítal se ztrátou ve výši 1,49 miliardy korun. Nakonec se ztrátu podařilo snížit na 744 milionů korun. Významně vzrostly výnosy z poštovního provozu (+229 milionů korun).
Společnost to uvedla v hodnotící zprávě o vlastním hospodaření.