První vodíkový autobus v Praze: Testování ekologické budoucnosti v městské dopravě začíná na lince č. 170
foto: Pixabay/ilustrativní
V Praze začíná pilotní provoz vodíkového autobusu, který je součástí projektu rozvoje alternativních pohonů v městské dopravě. Autobus Škoda H´City bude testován na lince č. 170 z Jižního Města na Barrandov. Cílem je prověřit technické parametry a rozšířit možnosti ekologických pohonů v pražské MHD. Projekt představuje další krok směrem k udržitelné a čisté dopravě ve městě.
Praha představuje nový projekt v oblasti alternativních pohonů v městské dopravě, uvádí server ČTK. Společnost Škoda Group a Orlen Unipetrol ve spolupráci s hlavním městem a Dopravním podnikem (DPP) uvedou do pilotního provozu autobus poháněný vodíkem. V průběhu dvou let bude vůz Škoda H´City testován na lince č. 170 z Jižního Města na Barrandov. Cílem je prověřit technické parametry a rozšířit možnosti alternativních pohonů v pražské MHD.
Autobus je vybrán kvůli členitému profilu linky a její délce přibližně 20 kilometrů. Na konečné zastávce na Barrandově se nachází vodíková plnicí stanice, což umožňuje testování provozních a ekonomických aspektů v reálných podmínkách. První fáze testování probíhá ve všední dny v ranní a odpolední špičce, aby byli řidiči a technici DPP dostatečně proškoleni. Od srpna se plánuje standardní denní provoz včetně víkendů.
Je třeba mít na paměti, že provozní i pořizovací náklady vodíkového autobusu jsou vyšší než u běžných vozidel. DPP však zkoumá ekologickou i ekonomickou efektivitu vodíkového pohonu. Autobus Škoda H´City je nízkopodlažní, 12 metrů dlouhý, 2,55 metru široký a nabízí 85 sedadel. Maximální rychlost dosahuje 80 km/h, a průměrná spotřeba je deset kilogramů vodíku na 100 kilometrů.
Tagy