Trh v jihovýchodní Asii ovládli bez jediné investice, teď se chystají na Blízký východ
foto: Pixabay.com/Ilustrativní
Singapurská datová platforma s českými zakladateli Meiro již pátým rokem umožňuje firmám po celém světě pochopit jejich zákazníky. Díky technologii společnosti tak mohou tvořit smysluplný, výdělečný a maximálně cílený marketing. Po úspěchu na asijských trzích dobyla i střední Evropu a chystá se expandovat na Blízký východ. Tržby Meiro letos meziročně vyrostly o více než polovinu a tým firmy se rozšířil o 40 % na aktuálních 50 lidí.
Společnost založená v Singapuru v roce 2018 Pavlem Bulowskim, Janou Marlé-Žižkovou a Vojtěchem Kurkou roste čistě organicky a bez externích investorů. Sebefinancování jí podle zakladatelů poskytuje svobodu a flexibilitu, která přispívá k neustálým inovacím a umožňuje se snadno přizpůsobit proměnlivým potřebám trhu.
Snížit množství špatně zacílených marketingových kampaní a maximalizovat jejich přínos pro firmu i zákazníka – i to umí platforma Meiro, která funguje na principu CDP (customer data platform). Ten rozvíjí principy populárnějšího CRM (customer relationship management) do daleko efektivnější formy. „Umí totiž využít data bez ohledu na jejich zdroj. Pracuje mimo jiné i s behaviorálními signály nebo offline daty, na které je běžné CRM krátké,“ stručně vysvětluje Jana Marlé-Žižková, jedna z trojice spoluzakladatelů Meiro a jeho současná CEO.
Tři Češi, co dobyli Asii
Zmíněná trojice začínala jako malá konzultační firma, která se starala o data několika asijských společností. Tou dobou získala svého prvního klienta – BCA, jednu z největších indonéských bank se třiceti miliony zákazníků. „Ta dodnes patří k našim největším klientům,“ potvrzuje jeden ze spoluzakladatelů platformy Pavel Bulowski, který se do Singapuru původně dostal, aby řídil obchod softwarové firmy Socialbakers (dnes Emplifi).
Marlé-Žižková a Bulowski pak společně s třetím společníkem Vojtěchem Kurkou z vlastních peněz založili Meiro. Z Brna stavěli produkt a ze Singapuru řídili byznys, následně si podmanili místní trh. Brzy nasbírali první klienty nejen tam, ale i v Indonésii, Austrálii a na Filipínách. A kvůli covidu, který Bulowskiho nečekaně přivedl zpět do Česka, nakonec navzdory původním plánům i ve střední Evropě.
Dnes obsluhují desítky klientů. Mezi ty nejznámější na českém trhu patří například Dr. Max, cestovní kanceláře Fischer a Exim, Komerční banka nebo Heureka Group. „Meiro se soustředí na enterprise ze tří odvětví: finance (bankovnictví a další finanční služby), retail (e-commerce) a vydavatelství (mediální domy). Razíme tzv. single tenant přístup – to znamená, že dokážeme vyvinout vlastní infrastrukturu pro jednoho zákazníka,“ přibližuje Bulowski.
Zakladatelé firmy dobře vědí, že zákaznická data nabývají na významu a skrývá se v nich hodnota, která bude mít v budoucnu návaznost na hodnotu samotných firem. Největší význam budou dle nich mít zejména v nákupu nebo prodeji digitální reklamy, kde je stále větší tlak na soukromí uživatelů.
Psali jsme
Světový pracovní trh se nachází na prahu významné transformace. Dynamika současného vývoje poháněná umělou inteligencí, automatizací…
Zaměření na kontrolu dat a ochranu soukromí
Velkou část pozornosti věnuje Meiro strukturaci dat takovým způsobem, aby měl IT tým klienta celou infrastrukturu dat přístupnou a zabezpečenou. „Prioritou je především kontrola vlastních dat pro každou značku a důkladná ochrana soukromí jejich zákazníků. Společnosti, pro něž pracujeme, mají zpravidla ty nejpřísnější bezpečnostní standardy, které umíme v Meiro zohlednit na míru,“ dodává Marle-Žižková.
Časy CDP jsou tady
Jejich současně největším trhem je jihovýchodní Asie a Austrálie, nicméně koncem roku Meiro očekává, že by měla Evropa tvořit asi 45 % tržeb. V následujících měsících se chce kromě pokračujícího organického růstu soustředit také na škálování svého obchodu. Společnost věří, že doba CDP nastává nyní, a to díky regulatorním tlakům na ochranu soukromí nebo technologickým změnám, jako je opuštění cookies třetích stran, a v reakci na stagnaci v oblasti e-commerce. Plánují také navázat na úspěch s klienty v Česku, kterými jsou například Der Touristik, Czech News Center nebo Megapixel, ale také na Blízkém východě a arabském poloostrově, kde se firmě nyní v posledním kvartále podařilo uzavřít první spolupráce s klienty v Kataru a Turecku.
Tisková zpráva: Meiro