V Evropě má vyrůst síť nabíjecích stanic pro elektrické náklaďáky

27. 08. 2024
V Evropě má vyrůst síť nabíjecích stanic pro elektrické náklaďáky
foto: Se svolením E.ON/Dobíjecí hub ve Vystrkově u Humpolce

Veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla se chystají vybudovat společnosti E.ON a MAN Truck & Bus. Zahrnovat má přibližně 400 stanic na 170 místech po celé Evropě. První bude otevřena ještě letos a do konce roku 2025 má být vybudováno zhruba 80 stanic.

Nabíjecí stanice pro elektrická nákladní vozidla mají vyrůst v Německu, Rakousku, Velké Británii, Dánsku, Itálii, Polsku, České republice a Maďarsku.

EU potřebuje 50 tisíc dobíjecích stanic pro těžká užitková vozidla

V Česku jsou zatím ve hře čtyři lokality, kde by tyto stanice mohly být uvedeny do provozu.

„Evropa si stanovila cíl snížit do roku 2040 emise z těžkých užitkových vozidel o 90 procent. Elektromobilita je ústředním klíčem k dosažení tohoto cíle,“ řekl Leonhard Birnbaum, generální ředitel společnosti E.ON. „Intenzivně investujeme, abychom výrazně podpořili infrastrukturu pro elektrickou přepravu těžkých nákladů a nastavili směr pro udržitelnou logistiku. Téměř všichni významní výrobci nyní zaměřují svůj vývoj směrem k elektromobilitě. Pro dosažení těchto cílů potřebujeme vysoce výkonnou nabíjecí infrastrukturu, která je navržena v evropském měřítku. Jsme potěšeni, že můžeme společně se společností MAN udávat směr,“ dodal Birnbaum.

Alexander Vlaskamp, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus, uvedl: „Aby byl přechod na mobilitu úspěšný, potřebujeme do roku 2030 v Evropě přibližně 50 000 dobíjecích stanic pro těžká užitková vozidla. Jako výrobce elektrických nákladních vozidel budeme součástí této změny. Velmi mě těší, že společnost E.ON je silným partnerem pro elektrifikaci našich servisních míst. Pokládáme tak další základní kámen pro veřejnou nabíjecí síť. Stále však budeme potřebovat podporu jednotlivých vlád, abychom mohli tuto síť vybudovat v co největším možném měřítku.“

Energie na 300 kilometrů jízdy se nabije za 45 minut

Nabíjecí stanice se mají nacházet ve strategicky vybraných servisních místech společnosti MAN, především v průmyslových oblastech s velkým objemem pohybu nákladních vozidel nebo v blízkosti dálnic. V rámci lokalit, kde to dispozice umožní, budou nabíjecí body umístěny odděleně od areálů servisních míst značky MAN z důvodu zajištění dostupnosti i mimo otevírací dobu.

Lokality mají být vybudovány modulárním způsobem. V prvním kroku bude každé místo vybaveno několika nabíjecími stanicemi o výkonu až 400 kW. To umožní průměrnému elektrickému nákladnímu vozu dobít jeho baterie na dojezd až 300 kilometrů za přibližně 45 minut. Později budou stanice modernizovány novým megawattový nabíjecím systémem MCS.

Osmdesát stanic do konce příštího roku

Prvních 80 míst nové sítě dobíjecích stanic vznikne do konce roku 2025. Sukhjinder Singh, generální ředitel E.ON Drive Infrastructure, dceřiné společnosti E.ON, uvádí: „Partnerství se společností MAN Truck & Bus je klíčovým milníkem na cestě k udržitelné budoucnosti těžké nákladní dopravy. Spojením rozsáhlé servisní sítě MAN s našimi odbornými znalostmi společnosti E.ON v oblasti nabíjecí infrastruktury stanovujeme nový standard pro elektromobilitu v oblasti užitkových vozidel.“

Friedrich Baumann, člen představenstva společnosti MAN Truck & Bus SE zodpovědný za prodej a zákaznická řešení, k tomu říká: „Letos zahájíme sériovou výrobu našich elektrických modelů, které jsou určeny téměř pro všechna použití. Odezva našich zákazníků byla velmi pozitivní. Vhodná nabíjecí infrastruktura však nakonec rozhodne o tom, zda naši zákazníci skutečně přejdou z dieselového na elektrický pohon. Jsem proto rád, že se nyní společně se společností E.ON pouštíme do elektrifikace naší servisní sítě.“

Zdroj: E.ON

Tagy

▼-1%
1 den
▼-0.33%
1 týden
▲+4.15%
1 měsíc
▲+32.76%
1 rok
Akcioměr 40.68%
info
▲+1.13
1 den
▲+4.6
1 týden
▼-8.17
1 měsíc
▼-7.04
1 rok
Index stresu 40.57
info
Naše zprávy najdete i na sítích
FCB, Twitter, LinkedIn