Telefon s kartou se při placení vypnul. Pumpařka zareagovala ve vteřině
foto: Deník Vektor/Čerpací stanice, ilustrační foto
Reportér Deníku Vektor byl přítomen situaci, které by se zřejmě každý nejraději vyhnul. Na čerpací stanici MOL v Praze 10 se před nás postavil muž s mobilem v ruce. Měl v něm nahranou kartu a chtěl zaplatit tři jídla a plnou nádrž.
Částka přesáhla dva tisíce korun. V momentě, kdy svůj chytrý telefon přiložil ke čtečce, se ale nic nestalo. Zkusil to ještě jednou, než otočil display, aby viděl, že telefon je vypnutý. „Promiňte,“ omluvil se čekajícím ve frontě a současně také obsluze. Několika rychlými pohyby prstu se svůj aparát snažil restartovat. Nedělo se však nic.
Obsluha mírně pokrčila rameny a poprosila kolegyni, aby šla ke druhé kase. Tam jsme odešli i my, přesto jsme se dotyčného padesátníka zeptali, co bude dělat. Na to se ozvala obsluha. „Není to poprvé,“ uvedla. Muž, který rozhodně nevypadal na protřelého kriminálníka, musel čekat, než došlo ke stornu platby. Poté se dohodnul, že si telefon nabije přímo na čerpací stanici.
„Máme náhradní nabíječku,“ řekla žena a kvapným pohybem ji vyndala ze skříňky. Jak jsme si dále všimli, na pumpě měli speciální a uzamykatelnou kóji, do níž telefon položili a zamknuli. „Nabíjení máme pomalé, potrvá to tak půl hodiny,“ hlásila žena za pultem. Muž mnohokrát děkoval s tím, že se zatím půjde najíst a klidně jim tam nechá klíčky od auta.
To však zaměstnanci nechtěli, ať si prý přeparkuje.
V klidu
Jak řekli, tak se stalo.
Bílé BMW X3 se posunulo do vyhrazeného místa pro vysávání a dotyčný se vrátil na pumpu, kde si objednal kávu, chlebíčky a chipsy na nový účet spolu s účtem za naftu a večeře.
Protože jsme byli stále uvnitř a čekali, jak to dopadne, chtěli jsme vědět, čím zaplatí, pokud telefon nenastartuje. „To mě vůbec nenapadlo,“ zamyslel se. „Ale ono to půjde,“ dodal.
A opravdu.
Za necelých třicet minut vyndali telefon z boxu a vzápětí byly veškeré náklady uhrazeny. Zřejmě v záplavě adrenalinu muž na místě nechal původně nakoupené tři večeře. Během pěti minut se pro ně znovu vrátil.
„Už poznáte lidi, tento pán nevypadal, že lže, navíc ten telefon mu svítil, proto jsme to udělali takto,“ vysvětlila redaktorovi obsluha na závěr celého dění.